Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Chełm

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych/inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Lubelska 63

Symbol oferty
DOR.2110.7.2024
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm
Data ogłoszenia
2024-04-24
Termin składania dokumentów
2024-05-06
Wymagane wykształcenie
  • wyższe na kierunku prawo lub zarządzanie bezpieczeństwem informacji lub wyższe i ukończone szkolenia i kursy z zakresu bezpieczeństwa informacji,
  • odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa wydane przez ABW albo SKW, a także przez były Urząd Ochrony Państwa lub byłe Wojskowe Służby Informacyjne,
  • zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych przeprowadzonym przez ABW albo SKW, a także przez byłe Wojskowe Służby Informacyjne.
Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  • obywatelstwo polskie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub zarządzanie bezpieczeństwem informacji lub wyższe i ukończone szkolenia i kursy z zakresu bezpieczeństwa informacji,
  • odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa wydane przez ABW albo SKW, a także przez były Urząd Ochrony Państwa lub byłe Wojskowe Służby Informacyjne,
  • zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych przeprowadzonym przez ABW albo SKW, a także przez byłe Wojskowe Służby Informacyjne.

Wymagania dodatkowe:

  • mile widziane doświadczenie zawodowe w zakresie ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych oraz innych informacji prawnie chronionych,
  • znajomość ustawy o samorządzie gminnym oraz powiatowym,
  • znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
  • znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
  • znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej,
  • znajomość ustawy o ochronie danych osobowych,
  • znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych,
  • znajomość przepisów z zakresu informacji prawnie chronionych,
  • mile widziana znajomość: praktyk technicznych i organizacyjnych środków zabezpieczeń odnośnie ochrony danych, analizy ryzyka, prowadzenia dokumentacji przetwarzania i ochrony danych oraz norm technicznych odnoszących się do ochrony informacji,
  • umiejętność organizacji pracy własnej, samodzielność i inicjatywa w działaniu, samodyscyplina na stanowisku pracy, kreatywność, lojalność, komunikatywność.
Zakres obowiązków

Zadania szczegółowe:

Z zakresu wspólnych zadań Departamentów, o których mowa w §16 zarządzenia Nr 974/21 Prezydenta Miasta Chełm z dnia 9 lutego 2021 r. roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Chełm (z późn. zm.), do których należy:

  • Inicjowanie rozwoju społeczno-gospodarczego miasta.
  • Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej i innymi jednostkami samorządowymi.
  • Współpraca z miejskimi służbami, inspekcjami i strażami.
  • Współdziałanie z organizacjami pozarządowymi utworzonymi na podstawie przepisów ustaw w tym fundacjami i stowarzyszeniami, a także osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz innych kościołów i związków wyznaniowych, jak również korzystanie ze świadczeń wykonywanych przez wolontariuszy.
  • Współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz nadzór i kontrola tych jednostek w zakresie właściwej realizacji zadań oraz prawidłowości gospodarowania powierzonym mieniem komunalnym i środkami finansowymi.
  • Przygotowanie przedsięwzięć do realizacji w partnerstwie publiczno- prywatnym.
  • Opracowywanie projektów uchwał Rady i realizacja podjętych uchwał przekazanych do wykonania.
  • Opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta oraz realizacja wydanych zarządzeń.
  • Przygotowywanie materiałów problemowych na potrzeby Rady i Prezydenta.
  • Współuczestniczenie w opracowaniu projektu budżetu Miasta poprzez planowanie potrzeb rzeczowych i finansowych w zakresie prowadzonych zagadnień oraz realizacja zadań ujętych w budżecie.
  • Współuczestniczenie w opracowaniu wieloletniej prognozy finansowej Miasta.
  • Zapewnienie zgodnego z przeznaczeniem wykorzystania dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na zadania zlecone i terminowego ich rozliczenia.
  • Przygotowanie projektów odpowiedzi na wystąpienia posłów i senatorów, interpelacje i zapytania radnych, wnioski komisji Rady i rad osiedli.
  • Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających
    z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
  • Przyjmowanie interesantów, udzielanie im informacji o prowadzonym postępowaniu oraz innych informacji i wyjaśnień zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami, a także rozstrzyganie w ich indywidualnych sprawach.
  • Opracowanie propozycji do projektów wieloletnich programów rozwoju w zakresie prowadzonych spraw.
  • Realizowanie zadań z zakresu kontroli zarządczej w zakresie ustalonym odrębnym zarządzeniem.
  • Realizowanie zadań wynikających z przepisów ustawy o działalności lobbingowej
    w procesie stanowienia prawa.
  • Przygotowywanie okresowych ocen, analiz i sprawozdań wynikających z obowiązujących przepisów.
  • Wykonywanie zadań wynikających z przepisów prawa dotyczących statystyki publicznej.
  • Realizacja zadań wynikających z:
    1. ustawy o ochronie informacji niejawnych,
    2. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) i innych przepisów w tym zakresie – we współpracy z Departamentami Urzędu.
  • Współpraca z Rzecznikiem Praw Mieszkańców w zakresie:
  1. konsultacji z mieszkańcami Miasta Chełm oraz innych form zasięgania opinii mieszkańców miasta w zakresie działań podejmowanych przez Miasto,
  2. Budżetu Obywatelskiego Miasta Chełm.
  • Współpraca z Departamentem Finansów w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
  • Współpraca przy przygotowaniu przez Biuro Zamówień Publicznych zamówień publicznych oraz ich realizacja.
  • Współpraca w zakresie opracowania projektów, przygotowywanie wniosków
    o dofinansowanie zadań ze środków zewnętrznych przez Wydział Projektów i Strategii.
  • Współpraca z Rzecznikiem prasowym w zakresie prowadzenia i aktualizowania serwisu internetowego Miasta Chełm oraz redagowania Biuletynu Informacji Publicznej.
  • Realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów.
  • Współpraca z Departamentem Organizacyjnym w zakresie:
    1. udostępniania informacji publicznej na wniosek w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania na wniosek w trybie ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego,
    2. spraw związanych z ustawą o petycjach.

 

Do zakresu działania pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych należy:

  • Organizacja i nadzór nad pracą kancelarii niejawnej Urzędu, zapewnienie ochrony informacji niejawnych oraz współpraca z Departamentem Organizacyjnym
    w zapewnieniu ochrony fizycznej Urzędu.
  • Zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne.
  • Zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka.
  • Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.
  • Opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji Prezydenta, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji.
  • Prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych.
  • Prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających.
  • Prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto.
  • Przekazywanie Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt.8.

 

Do zakresu zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych:

  • Zapewnienia ochrony przetwarzanych danych osobowych odpowiednio do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną.
  • Monitorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych w tym polityki administratora oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdań.
  • Opracowanie we współpracy z Biurem Informatyki dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zabezpieczenia danych osobowych oraz jej aktualizacja.
  • Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych oraz zapewnienie zapoznania ich z przepisami o ochronie danych osobowych.
  • Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie.
  • Współpraca z Urzędem Ochrony Danych Osobowych, w tym pełnienie funkcji punktu kontaktowego w kwestiach związanych z przetwarzaniem oraz prowadzeniem konsultacji.
  • Nadzór nad udostępnianiem danych osobowych oraz sporządzaniem umów powierzenia przetwarzania danych osobowych innym podmiotom.
  • Współpraca z Biurem Informatyki w zakresie nadzoru i kontroli bezpieczeństwa systemu informatycznego, w którym przetwarzane są dane osobowe oraz podejmowanie działań w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych.
  • Informowanie Prezydenta oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych i doradzanie im w tej sprawie.
  • Zarzadzanie ryzykiem związanym z operacjami przetwarzania danych osobowych  z uwzględnieniem charakteru, zakresu, kontekstu i celu przetwarzania.
  • Realizacja zadań Inspektora ochrony danych w Straży Miejskiej w Chełmie określonych w art. 47 ust.1 ustawy o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości.
  • Realizacja zadań związanych z obowiązkiem składania Prezydentowi oświadczeń o stanie majątkowym przez osoby do tego zobowiązane oraz dokonywania w jego imieniu analizy tych oświadczeń.
Wymagane dokumenty
  • życiorys (CV),
  • list motywacyjny,
  • kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom), świadectwo ukończenia szkoły średniej,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
  • kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń (potwierdzających doświadczenie zawodowe),
  • referencje (kserokopia),
  • oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.

 

            Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany  za brak wymagań formalnych.

Warunki pracy
  •  praca w systemie jednozmianowym,
  •  praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,
  •  praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,
  •  obsługa komputera, faxu, kserokopiarki.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: 3,77  %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą  na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych / inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm, ul. Lubelska 63 w terminie do dnia 6 maja 2024 roku.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.

            Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane  wraz z podpisana zgodą  na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:

            „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych / inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm, ul. Lubelska 63  ogłoszonej dnia   24  kwietnia 2024 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.

Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o  pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).”

Uwagi

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W PROCESIE REKRUTACJI

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Chełm z siedzibą:                    22-100 Chełm, ul. Lubelska 65, adres e-mail: info@umchelm.pl,  tel. 82 565 20 70.
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Chełm, a także przysługujących  Pani/Panu uprawnień, można skontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych  w Urzędzie: tel. 82 565 26 06, adres  e-mail: iod@umchelm.pl .
  3. Dane osobowe kandydatów, są przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych / inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Chełm ogłoszonej dnia    24   kwietnia 2024 r., prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są:
  • 6 ust 1 lit. C RODO w zw. z:
  1. 22 (1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
  2. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji  w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,
  • 6 ust. 1 lit. a RODO – w stosunku do danych osobowych, co do których brak jest obowiązku ich przetwarzania, przewidzianego w przepisach prawnych (np. zainteresowania itp.).
  1. Pani/Pana dane osobowe nie będę przekazywane żadnym odbiorcom danych.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Okres przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane:
  • w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody – do momentu jej cofnięcia, lub
  • przez okres niezbędny, wynikający z przepisów prawa (kat. A).
  1. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
  • dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • przenoszenia danych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu ochrony Danych Osobowych;
  • pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych gdy Administrator zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania Pani/Pana danych osobowych innemu administratorowi danych.
  1. Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest:
  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody.
  1. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  2. Informujemy ponadto, iż w stosunku do danych osobowych które są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody – ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.
Załączniki
  • pdf 83,7 KB pobrano: 33 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Barbara Zając
    Dodano do BIP dnia 24-04-2024 14:44:51